Tractiecontrole is al jaren aanwezig in de Motogp en SBK en zal alsmaar vaker voorkomen in de nationale klasses. IRC heeft sinds 2010 een zeer degelijk TC-systeem op de markt gebracht voor een betaalbare prijs.
Op elk wiel word een sensor geplaatst die de draaisnelheid opmeet. Bij verschil tussen voor- en achterwiel grijpt de tractiecontrole heel soepel in door het vermogen adaptief te verminderen op 1 of 2 cilinders. Geen bruusk ingrijpen dus zoals eerdere systemen wel eens deden. De gevoeligheid van het systeem is instelbaar met een draaiknop aan het stuur.
Launch control is ook inbegrepen en anti-wheelie controle kan optioneel toegevoegd worden. Dit systeem is plug & play voor bijna alle moto's!
Kenmerken:
- Adaptieve vermindering van het vermogen op 1 of 2 cilinders voor een soepele en krachtige controle (van 5% tot 65% van de vermindering van het vermogen).
- Aansluiting voor zowel onteking en injectie.
- Plug & play voor alle Japanse motoren inclusief Aprilia, Ducati, KTM, MV en Triumph. Eenvoudige instructies voor alle andere moto's.
- Automotive sensoren.
- Waterdicht (IP67) systeem: sensoren, stekkers en stuurdoos.
- Continue controle op verbindingen, software en hardware voor een hoge betrouwbaarheid.
- Beveiliging om te voorkomen dat het systeem faalt door een verkeerde installatie.
- 4-progressieve algoritmes: variabele cut-off gedrag volgens snelheid.
- Launch control: voor een optimale start.
- LEDS geven een juiste werking van het systeem aan.
- Uitgang voor verbinding met een telemetriesysteem.
- Systeem gevoeligheid instelbaar door trimmer op het stuur met meerdere mapping keuzes.
Vermeld merk, type en bouwjaar van je motor bij bestelling!